השימוש בסימולציות בחינוך: שאלות מפתח, אתגרים ויתרונות - ביטאון מכון מופ"ת
גיליון 67

השימוש בסימולציות בחינוך:
שאלות מפתח, אתגרים ויתרונות

בתי ימית מפורקים, 1982, אבנר בר-חמא

ד"ר עמליה רן

רכזת תוכן וידע במרכז הידע של התוכנית הארצית לסימולציות בחינוך ומובילת פורום המחקר בנושא זה. היא עמיתת מחקר במכון סוורדלין להיסטוריה ותרבות של אמריקה הלטינית באוניברסיטת תל אביב וחברת סגל במכללת אורנים.

amaliar@macam.ac.il

פרופ' בנג'מין דודג'ר

פרופ' בנג'מין דודג'ר (Benjamin Dotger) הוא ראש החוג למנהיגות והוראה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת סירקוז שבארצות הברית ומנהל המרכז לפדגוגיה ופרקטיקה התנסותית במוסד זה. פרופ' דוטג'ר הוא חוקר ותיק בתחום הסימולציות בחינוך ומייסד מודל סימולציות ייחודי במוסדו האקדמי בשיתוף עם בית הספר לרפואה במדינת ניו יורק (SUNY).

פודקאסט זה עוסק בשימוש בסימולציה בחינוך ובתרומת הכלי הסימולטיבי להכשרת מורים ואנשי חינוך על כל הרצף המקצועי, בגישור על הפער הקיים בין התאוריה לפרקטיקה, בעקרונות המנחים את השימוש בכלי זה, היתרונות והאפקטיביות של הכלי.

הסימולציה היא כלי המאפשר להתנסות במצבים מדמי מציאות בסביבה בטוחה ומבוקרת, כדי לשפר מיומנויות מקצועיות ואישיות דוגמת כישורי תקשורת בין-אישית, מיומנויות למידה חברתית-רגשית, כישורים ניהוליים, התמודדות במצבי קונפליקט וחירום, ופיתוח מסוגלות אישית ומסוגלות מקצועית. הסימולציה מוטמעת כמתודה לשילוב בין ידע תאורטי לבין התנסות פרקטית בתחומי דעת רבים: החל במדעי הרפואה והסיעוד, עבור בהכשרת אנשי צבא וטיס, וכלה בניהול מערכות מידע ובמנהל עסקים. הספרות המקצועית הדנה בשילוב הסימולציה בהכשרת אנשי מקצוע ובפיתוחם המקצועי מצביעה על תרומת הכלי לפיתוח היכולות האישיות והמקצועיות ולשיפורן. הסימולציה מאפשרת לתרגל תהליכי קבלת החלטות בסביבה בטוחה, עוזרת בפיתוח סטנדרטים של אכפתיות, תורמת לשיפור התקשורת בין עמיתים ומסייעת בפיתוח גישה אמפתית בתקשורת בין-אישית.

פודקאסט זה מתמקד בשאלות המפתח הנוגעות לשימוש בסימולציות בהכשרת מורים ובפיתוח מקצועי של אנשי חינוך, במודלים שונים של סימולציות בחינוך, ביתרונות ובאתגרים העיקריים הטמונים בהתנסות בכלי הסימולטיבי. בשיחה משתתף פרופ' בנג'מין דוטג'ר (Dotger), ראש החוג להוראה ולמנהיגות בבית ספר לחינוך באוניברסיטת סירקיוז שבארצות הברית, והיא מציגה את העקרונות המנחים ואת מתודולוגיית ההתנסות של הסימולציה בחינוך, את תרומת הכלי בשלבים השונים בפיתוחו המקצועי של איש החינוך, וסוקרת את מגמות עכשוויות ועתידיות בהטמעת הסימולציות בהכשרת מורים ואנשי חינוך.

הפודקאסט הוא חלק מסדרת "תו חינוך" מבית פורטל מס"ע, מרכז המידע הבין-מכללתי של מכון מופ"ת. הוא הופק בעקבות סקירת מידע בנושא הסימולציות בחינוך שנכתבה עבור התוכנית הארצית למרכזי סימולציה.

מילות מפתח: סימולציה, סימולציה קלינית, סימולציה אופפת, סימולציה מבוססת-מחשב, למידה התנסותית, חדשנות בלמידה, simulation in education, clinical simulation, immersive simulation, computer-based simulation, experimental learning, innovation

אהבת את המאמר? שתף עם החברים שלך!

קרא גם: