דבר ראש מכון מופ"ת - ביטאון מכון מופ"ת
גיליון 67

דבר ראש מכון מופ"ת

דבר המערכת

פרופ' מאיר ויגודר מלמד בחוג לתקשורת ובבית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללת ספיר. בצעירותו היה פעיל בתנועת הפנתרים השחורים, ובמסגרתה צילם את חברי התנועה ואת הווי החיים בירושלים בשנות ה-70.

הפגנת הפנתרים השחורים, ירושלים 1971
למידע נוסף

פרופ' חן שכטר

ראש מכון מופ"ת

chen.schechter@macam.ac.il

ברוכים הבאים לגיליון 67 של ביטאון מכון מופ"ת העוסק בבסיס ישותנו כאזרחי מדינת ישראל:
החינוך לדמוקרטיה.

צילום: פרופ' מאיר ויגודר

לכל שותפינו במערכת החינוך,

ברוכים הבאים לגיליון 67 של ביטאון מכון מופ"ת העוסק בבסיס ישותנו כאזרחי מדינת ישראל: החינוך לדמוקרטיה. גיליון זה של מכון מופ"ת מציין 25 שנים לפרסומו של דוח ועדת קרמניצר על החינוך לדמוקרטיה בישראל ולהתקבלותו על ידי משרד החינוך, שאף הקים מטה פעולה לשם יישומו. תודה לעמיתינו מהמכון הישראלי לדמוקרטיה שחברו אלינו אל בימה זו, בהובלתה של  ד"ר תמי הופמן.

בימת הדיון הנוכחית עוסקת בסוגיה רגישה, המאתגרת את המחשבה ובמיוחד את הרגש. כל אחד ואחד מאיתנו אוחז בתפיסות ובאמונות מגובשות ומוצקות, ולכן קולות שונים משלנו עשויים להיות לעיתים לא פשוטים לעיכול. המשברים שחווינו לאחרונה כעם העמיקו את המודעות לחשיבות הרבה הטמונה בערכים דמוקרטיים ובחינוך לדמוקרטיה. המאמרים המוצעים לכם לקריאה מבקשים ליצור שיח ולהניע דיאלוג שייתכן שילווה בחוסר נוחות שהוא חלק בלתי נפרד מתהליך המקדם חופש ביטוי בחברה דמוקרטית. דיאלוג שראוי כי יתנהל מתוך שמירה על התפיסות הייחודיות, שלנו אך גם מתוך הבנה כי עלינו להתמודד עם תפיסות שונות ומגוונות. עלינו לבנות יחד מערכת חינוך היוצרת פסיפס של זהויות שונות המשלימות זו את זו והמאפשרת לתפיסות מנוגדות לצמוח לכדי שלם חדש ומכיל. שייקספיר היטיב לבטא זאת במילותיו של רומיאו:

שנאה גדולה, ואהבה גדולה יותר! אהבה שוחרת ריב, שנאה אוהבת! לא-כלום אשר נולד מכלום! קלות כבדה והבל רציני! מערבולת מבולבלת של צורות יפות!

הנכם מוזמנים לקחת חלק בשיח הבלתי נמנע והחשוב שיצרנו עבורכם בבימה זו, וליהנות מקריאת מאמרים נוספים בתחום ההכשרה והשדה.

מכון מופ"ת מהווה בית לתהליכים חדשניים במערכת החינוך ופועל לזיהוי אתגרים ולעיצוב מענים אסטרטגיים ארוכי טווח ומבוססי מחקר ופיתוח בהכשרת מורים ובחינוך. אני מזמין אתכם ואתכן ליטול חלק בפעילויות המגוונות המתקיימות בין כתליו.

בברכת בריאות וחשיבה משותפת

אהבת את המאמר? שתף עם החברים שלך!

קרא גם: