גיליון 6827 פבר בשעה 9:53דבר ראש מכון מופ"תפרופ' חן שכטרברוכים הבאים לגיליון 68 של ביטאון מכון מופ"ת העוסק בחינוך לאוריינות מדיהלהמשך קריאה
גיליון 6821 פבר בשעה 8:23דבר העורך הראשיד"ר דודו רוטמןכמו במוסדות רבים, גם בבית הספר של ילדיי דעיכתו של גל הקורונה החמישי, שפגע כמעט בכל בית, לצד פריחתן של הכלניות, האיצו מפגש כלל שכבתי. בחיק הטבע, ממש לא רחוק מהבית, כמה עשרות הורים וילדים נפגשו לשאוף מעט אוויר אביבי צח בפיקניק שכבתי. לא חלפו יותר משלושים דקות בטרם קיבלתי, כמו רוב רובם של ההורים מסביב, איזשהו "פוש" חדשותי מהאפליקציה. יכול להיות שהיה מדובר באיזשהו עניין סביב המצב המתוח במזרח אירופה, או במידע חדש סביב סיפור רכילותי עסיסי שהולך ומסתעף. להמשך קריאה
גיליון 6725 אוק 2021מה בבימה? סקירת המאמריםד"ר תמי הופמןסקירת מאמרי הבימה בעריכתה של ד"ר תמי הופמן, שותפתנו לעריכת הגיליון מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה. להמשך קריאה
גיליון 6725 אוק 2021דבר ראש מכון מופ"תפרופ' חן שכטרברוכים הבאים לגיליון 67 של ביטאון מכון מופ"ת העוסק בבסיס ישותנו כאזרחי מדינת ישראל: החינוך לדמוקרטיה. להמשך קריאה
גיליון 677 אוק 2021דבר העורך הראשיד"ר דודו רוטמןבגיליון זה בחרנו לנסות ולעסוק בתחום שנמצא בליבת חיינו, שמשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו כאדם וכאזרח, שנמצא בלב הדיון הציבורי בתקשורת וברשתות החברתיות – ובכל זאת ישנה רתיעה מן העיסוק בו בין כותלי הכיתות – גם בבתי הספר ואפילו במוסדות להשכלה גבוהה. בחרנו לעסוק בדמוקרטיה. לשם כך חברנו לעמיתינו מן המכון הישראלי לדמוקרטיה, ובחרנו לציין בבימת הדיון של גיליון זה של מכון מופ"ת 25 שנים לפרסומו של דוח ועדת קרמניצר על החינוך לדמוקרטיה בישראל. להמשך קריאה
גיליון 6621 מרץ 2021דבר העורךד"ר דודו רוטמןשורות אלה נכתבות בראשיתו של אביב. התורמוסים פורחים בצידי הדרכים, הסמסטר האקדמי השני כבר התחיל, החופים מתנקים והולכים מגושי זפת ועוד סיבוב בחירות הגיע לקצו. אביב. אביב ישראלי.להמשך קריאה
גיליון 6617 מרץ 2021דבר ראש מכון מופ"תפרופ' חן שכטרבשנה האחרונה חווה העולם כולו את משבר מגפת הקורונה. המגפה פגעה בתחומים רבים בחיי היום-יום, ובכללם במערכת החינוך.להמשך קריאה
גיליון 659 יול 2020דבר ראש מכון מופ"תפרופ' חן שכטרהוראת הספרות באקדמיה, במציאות מורכבת וטכנולוגית, היא אחת הסוגיות המעסיקות ביותר את מוסדות ההשכלה הגבוהה בכלל ומוסדות הכשרת המורים בפרט. המאמרים המגוונים בבימת דיון זו משקפים את הדילמות של הוראת הספרות בהשכלה הגבוהה, ובמיוחד את בחינת הקשר בין ספרות, אומנות, הוראה וצורכי הלומד.להמשך קריאה
גיליון 659 יול 2020דבר העורךד"ר דודו רוטמןפורום הוראת הספרות שמובל במכון מופ״ת על ידי ד״ר לימור ראובך, מתמודד בשנתיים האחרונות עם השאלות ה״כבדות״ של הוראת הספרות בבתי הספר בישראל. מה עושים עם התועלתנות? כיצד מקנים את עונג הפרשנות של טקסטים ארוכים לדור שמתקשר ב-270 תווים (שחלקם הגדול מורכב מאימוג׳י - פרצופונים וסמלונים - ומהכפלת אותיות סופיות?); האם יש בכלל עוד ערך לאירוע המשונה הזה, שמפגיש מורה, תלמידים וספר, כמו אז בכיתה י 6 בבית הספר על שם ברנר. האם מפגש כזה אפשרי בכלל?להמשך קריאה