גיליון 66דבר המערכתדבר העורךד"ר דודו רוטמןגיליון 66דבר המערכתדבר העורךשורות אלה נכתבות בראשיתו של אביב. התורמוסים פורחים בצידי הדרכים, הסמסטר האקדמי השני כבר התחיל, החופים מתנקים והולכים מגושי זפת ועוד סיבוב בחירות הגיע לקצו. אביב. אביב ישראלי.להמשך קריאה
על קירות הבימה, גיליון 66גלריהאבנר בר חמא: ימי קורונהעל קירות הבימה, גיליון 66גלריהאבנר בר חמא: ימי קורונה בימת הביטאון משמשת זה שנים גם בימה לתערוכות מתחלפות של מגוון אומנים – סטודנטים במוסדות להכשרת עובדי הוראה, מורי מורים, מורים ועובדי מכון מופ"ת. יצירותיהם המקוריות מופיעות בראש מאמרי הבימה.להמשך קריאה
גיליון 66דבר המערכתדבר ראש מכון מופ"תפרופ' חן שכטרגיליון 66דבר המערכתדבר ראש מכון מופ"תבשנה האחרונה חווה העולם כולו את משבר מגפת הקורונה. המגפה פגעה בתחומים רבים בחיי היום-יום, ובכללם במערכת החינוך.להמשך קריאה
גיליון 66בימת דיוןאומת סטארט-אפ בסכנה: על אודות פערים דיגיטליים וטכנולוגיים במערכת החינוך בתקופת משבר הקורונה והתמודדות עימםד"ר שירה סופר-ויטלגיליון 66בימת דיוןאומת סטארט-אפ בסכנה: על אודות פערים דיגיטליים וטכנולוגיים במערכת החינוך בתקופת משבר הקורונה והתמודדות עימםמשבר הקורונה העצים את הפערים הטכנולוגיים בין ילדי ישראל. בעוד שבימי שגרה ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר מגיעים פיזית לרכוש השכלתם ולהימצא בחברת קבוצת השווים, הרי כיום האפשרות לרכוש השכלה ולהיות בחברת בני גילם נחסמת בפניהם באופן מלא או חלקי. הפערים הטכנולוגיים יכולים להתבטא בהיעדר ציוד קצה הולם או בהיעדר תשתית אינטרנטית יציבה המאפשרת למידה מתוקשבת. לביצוע השלמת הפערים הלימודיים חשיבות רבה כבר בעת הנוכחית. להמשך קריאה
גיליון 66מן ההכשרה ומן השדההצעה לתוכנית התערבות ייחודית להתמודדות עם האלימות במערכת החינוך הערבית: התמקדות בנקודות החוזק של כל תלמידד"ר חביב נאסרגיליון 66מן ההכשרה ומן השדההצעה לתוכנית התערבות ייחודית להתמודדות עם האלימות במערכת החינוך הערבית: התמקדות בנקודות החוזק של כל תלמידהאלימות הגוברת נמצאת כיום בראש סדר העדיפויות של החברה הערבית. כדי לנסות להתמודד עם התופעה תוצע במאמר זה תוכנית התערבות ייחודית אשר תיגש לבעיה מכיוון אחר. במקום להתמודד עם האלימות ולנסות לשפר באופן ישיר את המיומנויות החברתיות ואת התנהגותם של ילדים ובני נוער זה כלפי זה, התוכנית תפנה את הזרקור לתלמיד עצמו. היא תפעל לבנייה של "העצמי הטוב", כלומר תסייע לכל תלמיד לזהות את החוזקות של עצמו ולפעול מתוכן.להמשך קריאה
גיליון 66מן ההכשרה ומן השדהמלכה האס – חלוצת החינוך באמצעות התנסות אמנותיתד"ר מירי שטיינהרדטגיליון 66מן ההכשרה ומן השדהמלכה האס – חלוצת החינוך באמצעות התנסות אמנותית* תוכני המאמר, לרבות החומרים החזותיים, נמסרו לפרסום בידי המחברת ובאחריותה הבלעדית. הכתיב במאמר הוא על דעת הכותבת.ציורי ילדים השפיעו על אמנים בוגרים רבים בשל מקורם הלא-שכלי-רציונלי, בשל "לשונם" הלא-ורבאלית, ובעיקר משום שאין בהם משום השפעה חיצונית – לא של הסביבה, לא של המבוגרים, לא של לימוד כלשהו, אלא הם נובעים מתוך-תוכם בלבד.להמשך קריאה